The Countdown - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Daan Leijer - WaarBenJij.nu The Countdown - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Daan Leijer - WaarBenJij.nu

The Countdown

Blijf op de hoogte en volg Daan

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Palm Beach Gardens

Hey everyone,

Ik zit nu in mijn laatste jaar van de opleiding Horeca Ondernemend Manager op de Rooi Pannen te Tilburg. Het laatste jaar van mijn opleiding is een stage. Je hebt de mogelijkheid om 2 keer 5 maanden of 1 keer 10 maanden stage te lopen.

In het 2de jaar moesten wij ook stage lopen. Ik ben toen stage gaan lopen bij Auberge du Bonheur te Tilburg, ik heb daar in de bediening stage gelopen. Hier heb ik heel erg veel geleerd op alle culinaire vlakken. Na mijn stage vroegen ze aan mij of ik daar wilde blijven werken als bijbaantje, ik twijfelde geen moment en koos gelijk om het aanbod aan te nemen. Ik wil alle collega's, vrienden, etc van Auberge du Bonheur bedanken voor de leuke 2,5 jaar, het super leuke afscheidscadeau en niet te vergeten alle kennis en ervaring die ik op heb gedaan! Ik kom als ik terug ben zeker nog langs!

Nu weer terug naar mijn eindstage. Al vanaf het eerste moment dat ik wist dat er een stage naar Amerika zou zijn wilde ik perse daar naartoe! Op 21 maart was het dan eindelijk het verlossende woord. Na 3 jaar hard werken, meneer van Dal lastig vallen dat ik zo graag naar Amerika wilde, is mijn droom dan toch eindelijk uitgekomen.

IK GA 10 MAANDEN STAGE LOPEN IN AMERIKA!!!!!

Sinds het moment dat de toewijzingen bekent zijn, was daar ook het moment van alle voorbereidingen voor onze eindstage in Amerika.

En dan nu de voorbereiding....
Het klinkt zo eenvoudig: even een visum aanvragen voor amerika. Keertje op en neer naar het consulaat in Amsterdam en het is geregeld. Was het maar zo gemakkelijk.

Formulieren invullen, vergadering, informatieavond, skype interviews, nog meer formulieren invullen, amerikaanse pasfoto's laten maken, naar het consulaat in Amsterdam. Kortom, een visum aanvragen voor 10 maanden is een heel gedoe.

Op vrijdag 24 juli ben ik naar het consulaat in Amsterdam geweest voor mijn visum in mijn paspoort te laten zetten. Paspoort achter gelaten daar, op woensdag 29 juli het paspoort weer terug gekregen met het visum daarin.

Het heeft bijna een half jaar geduurd maar nu zijn we echt ''ready to go!'' op 25 juli nog een hele leuke afscheidsbbq gehouden voor vrienden en familie.

Over 7 dagen vlieg ik samen met Bob naar West Palm Beach. We hebben een tussenstop in Philadelphia en dan landen we op Miami. Het aftellen is begonnen!

7 days before take off!

XXX

  • 09 Augustus 2015 - 11:27

    Daphne:

    Daantje,

    Heel leuk dat je ons via deze weg op de hoogte gaat houden.
    Eerste verslag leuk om te lezen, ik zou zeggen ga zo door!

    Groetjes en succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Beach Gardens

Daan

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 2275

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 23 Juni 2016

Stage BallenIsles Country Club

05 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: